Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 23-4-2018, 21:06 uur.

   
  deze pagina toont het toekomstige uiterlijk van HTMfoto/HonderdprocentHaags    
 

 
   




Tramsporen vervangen Buitenhof met wachtende PCC 1155 lijn 8 in 1959
foto uit de collectie van Joop van Bleyie




uitsnede





wil leebeek | 14-4-2018
Ik denk dat de buslijnen omgeleid zijn want zij kunnen hier niet passeren.

aldo markus | 14-4-2018
Inderdaad veel te zien op deze foto. Maar we zien ook iets niet: bussen!
In 1959 reden hier de lijnen 21, 27 en 28. De omleiding liep waarschijnlijk gewoon over Lange Poten, Plein, Lange Houtstraat (of Korte Vijverberg?) en Lange Vijverberg.

JWB - Veenendaal | 6-4-2018
@Hans - Ja zoiets dacht ik al. Vroeger meestal een roterende omvormer. DWZ Een DC motor gekoppeld aan een AC generator.

Hans (Zoef) | 6-4-2018
 quote:
Lassen met 600 volt gelijkstroom lijkt mij niet direct mogelijk. Je kunt met gelijkstroom ook geen trafo voeden


Dat gebeurt ook niet, in de laswagen staat een omvormer die van 600 volt DC ik meen 300volt AC maakt. Daar kan je wel wat mee doen, oa. een lastrafo laten werken.

JWB - Veenendaal | 6-4-2018
Als het aardingsstokken zijn dan ligt het tramverkeer echt stil. Lijkt me hier niet.

eppo | 6-4-2018
Zou die stokken aan de bovenleiding soms aardstokken kunnen zijn?

JWB - Veenendaal | 6-4-2018
Lassen met 600 volt gelijkstroom lijkt mij niet direct mogelijk. Je kunt met gelijkstroom ook geen trafo voeden. Mogelijk dat een motor/generatorset werd gebruikt om de benodigde lasstroom op te wekken.

Loek Seuneke | 5-4-2018
Er hangen twee stokken aan de waslijn een op de voorgrond en een t.h.v. de dragline, als kind heb ik weleens gezien dat er zo voeding voor een elektrische las trafo werd verkregen, als er dan een tram langs moest werd hij er even afgenomen.

JWB - Veenendaal | 5-4-2018
Op het statief staat een thedoliet. De man is dus een landmeter die hier wel zal helpen bij het uitzetten van de werken.

erven sleeboom | 5-4-2018
Och... er is zo veel te zien op zo`n foto, dat het leuk is om een beetje te speculeren over wat er allemaal gaande is. Maar ik geef direct toe dat de man-met-fiets niet onterecht moet worden gebrandmerkt als de verkeerde-man-op-de-verkeerde plaats. Want wat dacht je van de kennelijke CIA-spion in kostuum met de handen in de zakken die alles rustig in ogenschouw staat te nemen? En daar rechts heeft iemand een statief opgesteld... waar is die man op uit?

snorrecken | 5-4-2018
We leven in een tijd van fakenews, maar laten we op dit forum stoppen met complottheorieën. Er lopen nog drie andere "burgers" op en bij het spoor. En de man op de fiets hoge nood? Dan loopt-ie wel de verkeerde kant op, want het openbaar toilet is achter hem op het Buitenhof.
Kom heren!

erven sleeboom | 5-4-2018
Misschien had hij hoge nood , maar zo te zien mocht hij daar helemaal niet zijn.

Kees de Ridder | 5-4-2018
Ik vermoed dat genoemde fietser ontdekte hoe snel je toen in Den Haag het Openbaar Toilet kon bereiken, want dat stond er toen nog op Het Buitenhof.

MikeV | 5-4-2018
 quote:
erven sleeboom | 4-4-2018
Die met de fiets had daar niet mogen oversteken. Een van de werkers roept hem na.

Wat er uit die mond van de werker is gekomen, laat zich raden

Rinus | 4-4-2018
Die lijn 8 zal niet gaan oprijden. Er zitten nog twee werklieden in het spoor.

Jan de Swart | 4-4-2018
Erven, volgens mij had de fietser de gedachte van dat maak ik zelf wel uit waar en wanneer ik oversteek; terwijl de trambestuurder waarschijnlijk het sein van de veiligheidsman had gekregen dat hij mocht gaan rijden.

Barneveld 04 - 04 - 2018.

Wim van Es | 4-4-2018
Het jaartal moet zijn 1959.
Zie: het publiek en zijn HTM (no. 31 blz. 6 + 7)

 quote:
erven sleeboom | 4-4-2018
Sorry Wim, krijg je niet genoeg van ons?
Nee hoor, als het even kan moeten de teksten kloppen.

erven sleeboom | 4-4-2018
Die met de fiets had daar niet mogen oversteken. Een van de werkers roept hem na.

erven sleeboom | 4-4-2018
Het zal wel 16 september 1958 zijn, ook gezien de in april 1958 geplaatste Samson-reclame op de 1155.
Sorry Wim, krijg je niet genoeg van ons?

GJ de Groot | 4-4-2018
16 september 1956: merkwaardig. Volgens deze site - https://www.htmfoto.net/100jaarelektrischetram/PCC1100.php - kwamen de 1100 in 1957 in dienst.

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    0582


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>







Er zijn op dit moment 5 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home  


Email/contactpagina  


HTMfoto op Social Media  

facebook   


twitter   


YouTube   
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!